Uppsägningstid: | 0 mån |
Spara outnyttjad data: | Nej |
Surf inom EU: | Ja |
Mobilnät: | Tre |
Hastighet 3G: | Upp till 17 Mbit/s |
Hastighet 4G: | Upp till 34 Mbit/s |
Telefonnummer: | Ingen telefonsupport |
E-postadress: | [email protected] |
Support via chatt: | Ja |
Support via Facebook: | Nej |
Wifog har Sveriges enda (?) mobilabonnemang som är gratis. Detta med ”Wifog Zero”. Vi ställer oss däremot frågande till om det är värt besväret med att se på reklam och göra enkäter för att få ett så minimalt abonnemang. (15 minuter samtalstid och 20 SMS).
Däremot har de några av de Sveriges billigaste mobilabonnemang för dig som surfar och ringer relativt lite. Priset och att de använder Telias nät är dess fördel. Men dålig support, för lite information på hemsidan samt att abonnemanget inte kan användas utomlands drar ner betyget.
Hos Wifog kan du välja på sex olika abonnemang. På de billigare abonnemangen finns begränsning gällande samtal och SMS/MMS medan det på de dyrare är fri tillgång till detta.
Skulle antalet samtalsminuter, sms eller surfmängd ta slut en månad finns alltid möjligheten att köpa till detta.
Är Zero helt gratis? Du behöver visserligen inte betala något för abonnemanget men för att det ska aktiveras krävs att du samlar ihop en viss mängd poäng varje månad. Detta kan bland annat ske genom att se på reklam, bjuda in vänner, gör enkäter eller andra microuppgifter. Det krävs däremot en hel del ”jobb” per månad men i utbyte får du ett gratis abonnemang.
Varje månad behöver du samla ihop 300 poäng för att Zero ska gälla en månad till. I annat fall blir det paus i abonnemanget.
Exempel: Se på reklamfilm – 3 poäng
Några unika rabatter finns inte hos Wifog. Däremot kan du samla poäng genom att se på reklam, göra enkäter, besöka vissa sidor osv. Dessa poäng används för att köpa ny laddning av Wifog Zero. På detta sätt är det tänkt att man kan få ett gratis abonnemang månad efter månad.
Den surf som inte använd sparas – utan någon begränsning.
Wifog erbjuder enbart mobilabonnemang. Önskar du köpa mobil på delbetalning bör istället annan operatör väljas.
I likhet med andra mobiloperatörer så har inte Wifog någon bindningstid eller uppsägningstid. Ha abonnemanget så länge som du är nöjd och byt annars till annan operatör utan något krångel.
Wifog använder sig av Tre:s nät. Det innebär bra täckning i städer, södra Sverige samt jämns med norrlandskusten. Täckningen kan vara sämre inom exempelvis Norrlands inland.
En nackdel med Wifog är att de har betydligt sämre kundsupport än andra mobiloperatörer. I deras chat anges att ”svar ges vanligtvis inom några timmar” samtidigt som det är det enda sättet att nå mobiloperatören.
Det finns även ett forum med tips, frågor och svar. Men även här ligger de långt efter konkurrenterna då i stort sett alla inlägg är skrivna av samma person.
När abonnemang beställs betalas första fakturan med kort eller direktbetalning. Hur betalning sedan sker framgår inte på hemsidan.
Företagsnamn: | Wifog AB |
Adress: | Turegatan 72 |
Postnummer: | 753 30 |
Ort: | Uppsala |
Org.nummer: | 556572-4621 |